top of page
Szerző képeIstvan Kun

Sosem volt alkalmasabb idő a vállalkozásindításra?



Az időzítés sose volt még tökéletesebb ahhoz, hogy valaki saját vállalkozásba kezdjen. A jelenlegi környezet kifejezetten kedvező a startupok, az innovatív gondolkodók, a világmegváltó ötletek és az újítók számára. Tele van most a világ lehetőségekkel!

Adott a technológia, a szabad információáramlás, elérhetőek az adatok bármilyen kutatáshoz és soha nem tudtad ennyire egyszerűen elérni a célközönségedet online, mint a Covid alatt és utáni időkben. Ma mindenki, értsd mindenki online. Ahogy Simon Sinek mondaná:


Ha nem Te, akkor ki? Ha nem most, akkor mikor?

Egy vállalkozás elindításánál mindig vannak kihívások, akár recesszió közepén elünk, akár nem. Viszont maga a recesszió nagy lehetőségeket is tartogat számodra. Lehetőséget a problémák megoldására, az innovációk megkísérlésére, az alkalmazkodásra, a növekedésre.

A közösség, a gazdaság, és a világ újjáépítése során óriási szerepet fognak kapni a kisvállalkozások. Az újjáépítés nem csak azért fontos, hogy visszatérjünk az előző állapotunkhoz, hanem azért is, hogy jobbat hozzunk létre.

Mi, most építjük az üzleti élet jövőjét.



A Microsoft, a Hewlett Packard és a Burger King is mind recesszióban alakult, reagálva azokra a lehetőségekre, amelyeket alapítóik annak idején felismertek.

Az Airbnb, a Wise, a WhatsApp és az Uber pedig a 2008-as recesszió során indultak el, és megváltoztatták az utazás, a bankolás és a kommunikáció módját.


A vállalkozó mentalitású emberek mindig megtalálják a lehetőségeket - ez pedig néha azt jelenti, hogy válságban kreatívnak kell lennünk. A recesszió okkal jön létre. Azért, mert valahol, valami nem működik jól. Ez pedig azt jelenti, hogy a világban problémák vannak, amik megoldásokra várnak, változásra van szükségünk.


Most is számos lehetőség áll rendelkezésedre, és ez a jövőben sem lesz másként. Nincs kétségem afelől, hogy ha visszatekintünk majd 10 év múlva erre az időszakra, akkor ismét számtalan sikeres innováció születéséről fogunk megemlékezni, amelyek tovább formálják majd az üzleti élet arculatát és új lendületet adnak az innovációnak.


De hol is kezdjük?

 

Milyen is az a vállalkozói mentalitás?

 

A vállalkozó az a személy vagy cég, aki saját vállalkozását indítja és irányítja, és vállalja annak kockázatát és felelősségét. A vállalkozó általában olyan vállalkozást hoz létre, amely egy piaci igényre válaszol, és hasznot termel. Természetesen ez lehet fő vagy másodállás is. Tehát ne kapkodj.


A vállalkozók általában rendelkeznek az alábbi szemlélettel:


  1. Kreativitás: A vállalkozók képesek új ötleteket és megoldásokat kitalálni, amelyekkel új vagy meglévő piaci igényeket elégítenek ki.

  2. Rugalmasság: A vállalkozóknak képesnek kell lenniük az alkalmazkodásra és a változások kezelésére, mivel a piaci feltételek és a fogyasztói preferenciák változnak.

  3. Kitartó: A vállalkozóknak hosszú távon is elkötelezettségre van szükségük a céljaik eléréséhez, mivel a sikeres vállalkozások építése időt és erőfeszítést igényel.

  4. Felelősségvállaló: A vállalkozóknak magukra kell vállalniuk a vállalkozásuk sikerének és kudarcának felelősségét.

  5. Pozitív szemléletű: A vállalkozók általában pozitívan és optimistán állnak a dolgokhoz, és hisznek abban, hogy az akarat és a kemény munka révén sikeresek lehetnek.

Természetesen még sok más különböző eszköztárral rendelkezhetnek, de ezek fontosak valamilyen formában, hogy meglegyenek.


A vállalkozók fő erénye a kezdeményezőképességük és az, hogy képesek megvalósítani a céljaikat. A vállalkozók általában maguk döntenek arról, hogy milyen irányba szeretnék fejleszteni vállalkozásukat, és képesek a célkitűzéseik megvalósítására a kreativitásuk, rugalmasságuk és kitartásuk segítségével.


DE! Mielőtt tovább mennénk, szeretném kihangsúlyozni, hogy bármelyik pont is hiányzik, bármi is kelt félelmet benned, ha magadra ismersz a következő mondatban, akkor sincs okod aggodalomra: "Hát, de én nem ilyen vagyok?!? Akkor most mi lesz?"


Ezek a készségek mind tanulhatók, fejleszthetőek és elsajátíthatóak, mint rengeteg más olyan készség, ami a vállalkozói életed során magától kialakul, vagy beletanulsz, vagy Coach segítségével fejleszted, továbbfejleszted.


Ha időt szeretnél megtakarítani, és a gyorsítósávot választod, én mindenképp coach segítségét ajánlom. Hogy mikor érdemes coach segítségét kérni, erről itt írtam bővebben.

 

Csináld meg a házid

 

Az indulás nem egyik napról a másikra történik, és az ötleted csak a kezdet. A mentorok, üzleti tanácsadók többsége, ahogy én is, azt tanácsolnám Neked, hogy "do your research", nézz utána, ismerd meg a célközönséged, a problémájukat, milyen megoldást tudnál rá kínálni és miként tudod megfogalmazni a te küldetés üzenetedet, amiért létrehozod azt amivel foglalkozni fogsz. Viszont részben egyetértek azzal a gondolattal, ami most végigfuthat rajtad:


"Mégis hogyan kezdjek most ennek neki? Mit is jelent ez pontosan és amúgy meg milyen a jó kutatás és még is mi az, hogy az én küldetésem?"


Persze szuper lenne ha már mindent tudnál a célközönségedről, a küldetés üzenetedről és arról, hogy még is milyen kutatást kellene elkészítened, de leginkább hogyan. Az is lehet, hogy van elképzelésed, de nem tudod mit keress és hogyan analizáld a kapott információkat. Egy külsős tanácsadó vagy üzleti coach ebben kiváló segítségedre tud lenni. Ha viszont erre most nincs lehetőséged, én azt javaslom neked, hogy indulj el és tanulj az úton haladva. Mindenképp kérd ki azok véleményét a környezetedben, akik már bejárták ezt az utat és ne félj támogatást, tanácsot, segítséget kérni. Így legalább lesz tapasztalatod, viszonyítási alapod és a haladás miatt sikerélményed. Amíg folyamatosan csak piackutatást végzel és nem kezdesz bele effektíve a gyakorlatba, addig csak egyhelyben toporogsz.


Sikeres vállalkozás = profit, növekedés, fejlődés

Sikertelen vállalkozás = tapasztalat


Ne aggódj, ha valami nem sikerül elsőre. Sőt akkor se aggódj, ha egyáltalán nem sikerült. Kevés olyan vállalkozó van, aki az első megálmodott vállalkozásából lesz sikeres. Amit tanácsolni tudok, hogy ismerd fel, ha valami nem működik, nem sikerül és időben reagálj rá. Tudj változtatni és fogadd el, ha nem úgy sikerül. A vállalkozók lényegében problémamegoldók. Viszont, ha igazán sikeres akarsz lenni, akkor nem elég problémamegoldónak lenned, neked a lehetőségeket kell keresned és megoldást találnod arra, amiben mások problémát, kihívást látnak. Keress egy olyan "problémát" magad körül, amire tudsz egy jó megoldást. Hiányzik egy termék az életedből? Tudsz valamit, megéltél valamit, ami miatt olyan tudásra tettél szert, ami számodra most sok év előnyt jelent? Mi az amit, ha néhány évvel ezelőtt valaki átadott volna számodra, akkor most előnyre tehetnél szert vele és felgyorsíthatnád az akkor és most közötti utat?


 

Ne csak a barátaidat kérdezd meg

 

Szeretnél őszinte és objektív visszajelzést egy nagyszerű ötletedre?Elsődlegesen a barátaidhoz, családtagjaidhoz és ismerőseidhez fordulnál ugye? Hiszen ki mást tudnál megkérdezni aki közel áll hozzád? Én arra bíztatlak, hogy próbáld meg kiszélesíteni a látóköröd és ne minden esetben alapozz az ő véleményükre.


Érdemes figyelembe venni, hogy azok az emberek, akik veled törődnek, ők lehetnek a legkevésbé objektívek, és a javaslataik irrelevánsak lehetnek az általad célzott piac szempontjából. Ahelyett, hogy a személyes érzésekre alapozott válaszokat keresnéd, ami nem adna valós alapot az induló vállalkozásod felépítéséhez, érdemesebb célzott és direkt visszajelzéseket kérni a potenciális célcsoportodtól. A legoptimálisabb megoldás, ha külsős üzleti mentort, tanácsadót vagy coachot bízol meg és rászánva az időt még egyszer megvizsgálod a lehetőségeket egy másik szemüvegen keresztül.



Összefoglalva, a vállalkozás indítása nem egy könnyű feladat, de ha elég elszántsággal és kitartással állsz neki, akkor az eredmények biztosan megérkeznek majd. Fontos azonban, hogy jól felkészülj a kezdeti lépésekre, és ne félj kérni segítséget, ha úgy érzed, hogy szükséged van rá. Tanulj a sikerekből és a kudarcokból egyaránt, és mindig légy nyitott a változásokra és a fejlődésre.


Ne feledd, hogy minden nagy dolog kis lépésekkel kezdődik, így ha most még nem tudod pontosan, hogyan is indulj neki, ne aggódj, a lényeg, hogy elkezdd. Ha pedig az úton haladva merész és kreatív ötleteid támadnak, ne habozz megvalósítani őket. A vállalkozói élet tele van kihívásokkal és izgalmakkal, de ha kitartó vagy és a megfelelő utat követed, a siker nem marad el.


Remélem, hogy ezek a tippek és javaslatok segítenek majd neked a vállalkozásod indításában, és hogy hamarosan nagy dolgokat érhetsz majd el a saját vállalkozásoddal.


Ha úgy érzed szívesen támaszkodsz egy külsős nézőpontra és objektív véleményt szeretnél, ne habozz megkeresni.

Foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra! Kattints ide vagy a lenti gombra és válassz egy olyan időpontot, ami számodra megfelelő egy online beszélgetésre.


👇🏼👇🏼👇🏼

Addig is sok sikert kívánok neked az úton, remélem hamarosan találkozunk!


Comments


bottom of page